Акафист и каноны святому преподобному Симеону Новому Богослову

ПЕРЕЙТИ на главную страницу творений

Акафист святому преподобному Симеону Новому Богослову (Составитель: мон. Герасим Микрагианнанитом)

Канон святому преподобному Симеону Новому Богослову (первый)

Канон святому преподобному Симеону Новому Богослову (второй)


Акафист святому преподобному Симеону Новому Богослову

Конда́к 1, глас 8

Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:

Яко та́инственнаго богосло́вия боже́ственный орга́н и Све́та Трисо́лнечнаго жили́ще, Богосло́ве Симео́не, тя восхваля́ем. Но я́ко испо́лнь Ду́ха осия́ньми, освети́ луча́ми благода́тей твои́х вопию́щия ти:

Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

И́кос 1

Ангелоподо́бен яви́лся еси́ доброде́телей преуспея́ньми, богому́дре Симео́не Богосло́ве, и а́нгельским твои́м гла́сом богосло́виши я́же па́че ума́ та́инства. Те́мже твое́й све́тлости дивя́щеся вси вопие́м:
Ра́дуйся, и́мже Тро́ица воспева́ется;
ра́дуйся, и́мже тле́ние попира́ется.
Ра́дуйся, Трисо́лнечнаго Све́та обита́лище;
ра́дуйся, небе́сныя жи́зни созерца́ние.
Ра́дуйся, высото́ боже́ственнаго ра́зума, неудо́бь исправи́мая мно́гими;
ра́дуйся, глубино́ жития́ лу́чшаго, вся́ческия доброде́тели ра́ди.
Ра́дуйся, я́ко показа́лся еси́ Це́ркве сия́ние;
ра́дуйся, я́ко яви́лся еси́ богосло́вов весе́лие.
Ра́дуйся, луче́ невеще́ственных осия́ний;
ра́дуйся, мо́лние проти́ву веще́ственных воображе́ний.
Ра́дуйся, и́мже богосло́ви тайново́дствуются;
ра́дуйся, и́мже новосло́вцы зауща́ются.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 2

О́ко души́ твоея́ житие́м изря́дным очи́стив ди́вно, узре́л еси́ невеще́ственнаго све́та явле́ния, подъе́м и́го Христо́во, преподо́бне, и, впери́вся Ду́хом, Симео́не Боговдохнове́нне, взыва́л еси́: Аллилу́ия.

И́кос 2

Ра́зум боже́ственный имы́й, разу́мне отре́клся еси́ досто́инств мирски́х вседу́шне и, роди́телей любо́вь презре́в, ко оби́тели Студи́йстей ра́дуяся прите́кл еси́: Христу́ бо после́довал еси́, слы́ша от всех сицева́я:

Ра́дуйся, Христо́вы любве́ сокро́вище;
ра́дуйся, све́та невеще́ственнаго прия́телище.
Ра́дуйся, а́нгельскому житию́ подража́яй;
ра́дуйся, бесо́вския де́рзости отвраща́яй.
Ра́дуйся, сосу́де многоце́нный дохнове́ния боже́ственнаго;
ра́дуйся, мечу́ богокова́нный на пристра́стие веще́ственное.
Ра́дуйся, я́ко прия́л еси́ в души́ огнь небе́сный;
ра́дуйся, я́ко всему́дре избра́л еси́ лу́чшее.
Ра́дуйся, страсте́й те́рние исторга́яй;
ра́дуйся, души́ ни́ву обновля́яй.
Ра́дуйся, плодо́в де́лателю безсме́ртных;
ра́дуйся, благ испо́лнивыйся нетле́нных.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 3

Си́лу в по́двизе и во мно́зем разуме́нии прие́м, Симео́не, с небесе́ и в послуша́нии ста́рчестем соверши́вся, плотско́е подчини́л еси́ мудрова́ние, прему́дрости же лу́чшия испо́лнился еси́ и Тро́ице воспева́еши: Аллилу́ия.

И́кос 3

Излия́ся бога́тая благода́ть устна́ма твои́ма, и вла́га ти даде́ся прему́дрости; отню́дуже богосло́вия струи́ Це́ркви источи́л еси́, преподо́бне, и напоя́еши словесы́ твои́ми помышле́ния вопию́щих:

Ра́дуйся, исто́чниче богосло́вия;
ра́дуйся, пла́меню богому́дрия.
Ра́дуйся, реко́ во́д благода́тных;
ра́дуйся, сокро́вище наставле́ний духо́вных.
Ра́дуйся, таи́нниче богопросвеще́нный высо́ких виде́ний;
ра́дуйся, устне́ богодви́жимеи небе́сных помышле́ний.
Ра́дуйся, я́ко вещества́ преше́л еси́ преде́лы;
ра́дуйся, я́ко догма́тов раскры́л еси́ смы́слы.
Ра́дуйся, жи́зни святы́я учи́телю;
ра́дуйся, честны́м а́нгелом ра́вне.
Ра́дуйся, хра́ме Тро́ицы та́инственный;
ра́дуйся, заре́ свети́льника небе́снаго.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 4

Живота́ боже́ственнаго ма́нна, и не́ктар безсме́ртный, и мед, из ка́мене источи́выйся, боготво́рных твои́х уче́ний кни́га быва́ет, ду́ши очища́ющая и к боже́ственному соверше́нию наставля́ющая вопию́щих: Аллилу́ия.

И́кос 4

Взя́лся еси́ к виде́нием высо́ким, по Па́влу, и Ду́хом неизрече́нная узре́л еси́, отню́дуже богосло́в прему́дрый, богосло́вствуя всем преми́рная язы́ком богоречи́вым, Симео́не, яви́лся еси́ вопию́щим:

Ра́дуйся, боже́ственный богосло́ве;
ра́дуйся, всему́дрый богоглаго́льниче.
Ра́дуйся, Иоа́нна вели́каго отпечатле́ние;
ра́дуйся, Григо́рия боже́ственнаго подо́бие.
Ра́дуйся, орга́не многозву́чный высо́ких виде́ний;
ра́дуйся, псалти́рю одушевле́нный светоза́рных наставле́ний.
Ра́дуйся, я́ко вше́л еси́ к незаходи́мому мра́ку;
ра́дуйся, я́ко узре́л еси́ ми́р небе́сный.
Ра́дуйся, ве́рныя изумля́яй словесы́ твои́ми;
ра́дуйся, ду́ши устроя́яй нра́вы твои́ми.
Ра́дуйся, живота́ небе́снаго изъяви́телю;
ра́дуйся, Бо́га нам чу́дный яви́телю.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 5

Боже́ственным раче́нием, о́тче, сла́дце уя́звлен, подъя́л еси́ небому́дренным ра́зумом искуше́ния, ско́рби же и гоне́ния, и я́ко зла́то во огни́ искуси́лся еси́, я́ко а́нгел же, свя́те, всем яви́лся еси́, Христу́ воспева́я: Аллилу́ия.

И́кос 5

Испра́вил еси́ ума́ твоего́ движе́ния, богому́дре, к сла́ве Спа́сове и испо́лнь прему́дрости боже́ственныя показа́лся еси́, Симео́не, Ду́хом Святым, возбужда́я к покая́нию с любо́вию ти вопию́щих:

Ра́дуйся, сто́лпе воздержа́ния;
ра́дуйся, о́бразе терпе́ния.
Ра́дуйся, тайнописа́телю му́дрый обоже́ния;
ра́дуйся, разруши́телю жесточа́йшаго окамене́ния.
Ра́дуйся, уста́ медоточи́вая, ка́плющая боже́ственную сла́дость;
ра́дуйся, о́блаче богонапое́нный, ро́су жи́зни источа́яй.
Ра́дуйся, я́ко апо́стольскую благода́ть изъявля́еши;
ра́дуйся, я́ко спаси́тельное блиста́ние возсиява́еши.
Ра́дуйся, свети́ло благода́ти всесве́тлое;
ра́дуйся, звездо́ Лу́чшаго незаходи́мая.
Ра́дуйся, исто́чниче во́д живоно́сных;
ра́дуйся, све́точу глаго́лов богодохнове́нных.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 6

Очи́стився се́рдцем, по́двига ра́ди духовнаго, испо́лнился еси́ осия́ний боже́ственных, и всесве́тел священноде́йствуя явля́лся еси́ ученико́м твои́м, блаже́нне. Обоже́н бо прича́стием, всехвальне Симео́не, вопия́л еси́: Аллилу́ия.

И́кос 6

Сия́я виде́нии, а́ки живы́й вне́ ми́ра и еди́ному Бо́гу соедини́выйся, огнеобра́зен и богови́ден, и ра́достен лице́м, и кро́ток явля́лся еси́ всем, благогове́йно ти вопию́щим:

Ра́дуйся, цевни́це Уте́шителева;
ра́дуйся, дре́во ра́йское.
Ра́дуйся, и́же в веществе́ и телеси́ безпло́тен;
ра́дуйся, и́же зра́ком и нра́вы равноа́нгелен.
Ра́дуйся, звездо́ многосве́тлая Восто́ка та́инственнаго;
ра́дуйся, колесни́це златоиспещре́нная де́йствия боже́ственнаго.
Ра́дуйся, трубо́, возглаша́ющая песнь спасе́ния;
ра́дуйся, язы́че, подава́яй кре́пость богодарова́нную.
Ра́дуйся, све́та боже́ственнаго сокро́вище;
ра́дуйся, стремле́ния о́гненнаго угаше́ние.
Ра́дуйся, честны́х та́инств зри́телю;
ра́дуйся, Бо́га трисо́лнечнаго служи́телю.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 7

Ве́лий в виде́ниих и честны́х богозре́ниих показа́лся еси́, Симео́не Богосло́ве, моли́твою бо у́мною е́же в Бо́зе восхище́ния та́инство позна́л еси́, блаже́нне, я́ко ины́й Моисе́й, взыва́я: Аллилу́ия.

И́кос 7

Не́ктар живы́й нетле́ния кни́га слове́с твои́х подае́т ве́рным, Богосло́ве, Уте́шитель бо тобо́ю Це́ркви глаго́лет и провещава́ет, и пробужда́ет вся вопия́ти ти, Симео́не, сицева́я:

Ра́дуйся, сла́во Це́ркве;
ра́дуйся, вети́е Богонача́лия.
Ра́дуйся, очища́яй душе́вная оскверне́ния;
ра́дуйся, просвеща́яй на́ша помышле́ния.
Ра́дуйся, пла́меню, пояда́яй те́рния страсте́й;
ра́дуйся, у́ме, открыва́яй у́мная и зря́й.
Ра́дуйся, я́ко разреши́лся еси́ вещества́ плени́ц;
ра́дуйся, я́ко испо́лнился еси́ богото́чных во́д.
Ра́дуйся, зря́й Бо́жия сия́ния;
ра́дуйся, ненави́дяй вра́жия зло́бы.
Ра́дуйся, прему́дрых уче́ний наводне́ние;
ра́дуйся, честны́х дарова́ний гу́сли.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 8

Стра́нное чу́до явля́шеся, о́тче Симео́не, в тебе́, изумля́юще и веселя́ще вся: боже́ственным бо богатя́ся просвеще́нием, прему́дрых и разу́мных яви́лся еси́ прему́дрейший, неве́жда пре́жде, и ны́не всему́дре Бо́гови поя́: Аллилу́ия.

И́кос 8

Весь измени́выйся и к Бо́гови весь отше́д изступле́нием боже́ственнейшим, богому́дре, и по прича́стию обоже́н, к вожделе́нному возбужда́еши обоже́нию, Симео́не богосла́вне, с любо́вию ти вопию́щия:

Ра́дуйся, у́глю огня́ невеще́ственнаго;
ра́дуйся, сия́ние све́та боже́ственнаго.
Ра́дуйся, краснопи́сче обоже́ния всему́дрый;
ра́дуйся, потреби́телю ле́ности держа́внейший.
Ра́дуйся, добро́ту обоже́ния явля́яй де́ятельне;
ра́дуйся, трезве́нию спаси́тельному науча́яй разу́мне.
Ра́дуйся, я́ко наставля́еши и́ночествующих ли́ки;
ра́дуйся, я́ко отвраща́еши враго́в полки́.
Ра́дуйся, на́ше просвеща́яй мудрова́ние;
ра́дуйся, страсте́й прекраща́яй стремле́ния.
Ра́дуйся, ве́рным боже́ственную благода́ть подава́яй;
ра́дуйся, Бо́га за все́х умоля́яй.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 9

Стра́сти душе́вныя очища́я уче́нии твои́ми святы́ми, ко обре́тению на́с пробужда́еши, трезве́нием и моли́твою, о́тче, многоце́ннаго ка́мене живо́тнаго, его́же дре́вле погуби́хом; те́мже ны́не ко Христу́ возопии́м: Аллилу́ия.

И́кос 9

Вети́я богосло́вия та́инственнаго показа́лся еси́, стяжа́в свы́шняго ра́зума: всего́ бо тя Уте́шитель привлече́, о́тче, я́коже благоволи́, и стра́нная и пресла́вная провеща́л еси́ вопию́щим:

Ра́дуйся, гла́се Бо́жий святы́й;
ра́дуйся, молча́ние враго́в соверше́нное.
Ра́дуйся, испо́лнь небе́снаго тайнонауче́ния;
ра́дуйся, проро́че лу́чшаго раче́ния.
Ра́дуйся, вети́е богонауче́нный прему́дрости Бо́жия;
ра́дуйся, мечу́ обоюдуо́стрый проти́ву пре́лести вра́жия.
Ра́дуйся, я́ко учи́ши восхожде́нием боже́ственным;
ра́дуйся, я́ко направля́еши к пути́ спасе́ния.
Ра́дуйся, Христо́ву ме́ртвость нося́й;
ра́дуйся, боже́ственное осия́ние на́м подава́яй.
Ра́дуйся, да́ром сло́ва обогати́выйся;
ра́дуйся, всем боже́ственная глаго́лавый.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 10

Уста́ боже́ственная показа́лся еси́ и Но́вый Богосло́в Христо́вой Це́ркви, богому́дре, в не́йже но́вая и ве́тхая от сокро́вища отры́гну се́рдца твоего́, я́ко кни́жник богоприя́тен, я́коже глаго́лет Спаси́тель, Ему́же пое́ши: Аллилу́ия.

И́кос 10

Све́та невеще́ственнаго боже́ственное зерца́ло яви́лся еси́, прише́д ко открове́нием боже́ственным, Богосло́ве о́тче Симео́не, и вся ве́рныя зове́ши ко причаще́нию благи́м, и́хже обре́л еси́. Те́мже ти жела́нием вопие́м:

Ра́дуйся, уста́ неизрече́нных;
ра́дуйся, о́ко небе́сных.
Ра́дуйся, светоза́рности боже́ственныя сокро́вище;
ра́дуйся, дарова́ний святы́х водворе́ние.
Ра́дуйся, розго́ многоплодоно́сная Лозы́ живо́тныя;
ра́дуйся, гро́зде всеспе́лый равноа́нгельнаго жи́тельства.
Ра́дуйся, я́ко к небе́сному жела́нию воспламеня́еши;
ра́дуйся, я́ко зако́н благода́тный явля́еши.
Ра́дуйся, Христа́ просла́вивый житие́м твои́м;
ра́дуйся, ве́рныя устроя́яй сло́вом твои́м.
Ра́дуйся, о́бразе свята́го стремле́ния;
ра́дуйся, раю́ ди́внаго безстра́стия.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 11

Вше́д, Богосло́ве, в пресве́тлый мрак, прия́л еси́ во скрижа́лех серде́чных богосло́вия та́инственнаго богозапечатле́нныя скрижа́ли в Ду́се, и́миже тайново́дствуемся к боже́ственному раче́нию, вопию́ще: Аллилу́ия.

И́кос 11

Свет, Све́ту трисо́лнечному прибли́жився, яви́лся еси́ ми́ру, я́коже глаго́лет Влады́ка, и просвеща́еши ду́ши на́ша и светотвори́ши твои́ми уче́нии, свя́те, и́миже мра́ка избавля́емся страсте́й, любо́вию ти вопию́ще:

Ра́дуйся, я́ко свет в ми́ре возсия́вый;
ра́дуйся, кре́пость словеси́ прида́вый.
Ра́дуйся, де́йства боже́ственнаго учи́телю;
ра́дуйся, в по́двизе небе́сный челове́че.
Ра́дуйся, трисо́лнечныя благода́ти оби́теле явле́нная;
ра́дуйся, даро́в духо́вных орга́не боголе́пный.
Ра́дуйся, я́ко подъя́л еси́ искуше́ния му́жественне;
ра́дуйся, я́ко подае́ши просвеще́ние богода́нне.
Ра́дуйся, пра́вило преподо́бнаго жития́;
ра́дуйся, свети́льниче неизрече́ннаго обоже́ния.
Ра́дуйся, у́мная движе́ния облиста́яй;
ра́дуйся, на́ша сердца́ просвеща́яй.
Ра́дуйся, преподо́бне Симеоне, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 12

Лие́т во́ду боже́ственную, теку́щую, о́тче, в жизнь ве́чную, непреста́нне и благоуха́ние источа́ет живо́тное и весели́т мы́сль на́шу кни́га уче́ний твои́х, в не́йже поуча́ющеся вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 12

Песнососта́вный вене́ц честно́му ве́рху твоему́ прино́сим, ча́да твоя́, о́тче, его́же прие́м оте́чески, лучу́ боже́ственнаго све́та нам да́руй: ве́рно бо к тебе́ притека́ем и не престае́м вопия́ти:

Ра́дуйся, отце́в добро́то;
ра́дуйся, преподо́бных украше́ние.
Ра́дуйся, иере́ев пра́вило свяще́ннейшее;
ра́дуйся, и́ночествующих о́тче боже́ственнейший.
Ра́дуйся, богосло́вов похвало́, Богосло́ве чу́дный;
ра́дуйся, благоче́ствующих утвержде́ние и тайноводи́телю сла́вный.
Ра́дуйся, Це́ркве богоза́рнейший сто́лпе;
ра́дуйся, правосла́вных небесносве́тлый свети́льниче.
Ра́дуйся, и́мже све́та исполня́емся;
ра́дуйся, и́мже страсте́й избавля́емся.
Ра́дуйся, му́дрый вождю́ твои́м ча́дом;
ра́дуйся, и на́м при́сно предста́тельствуяй.
Ра́дуйся, преподо́бне Симео́не, све́та боже́ственнаго таи́нниче.

Конда́к 13

О боже́ственный о́тче, Симео́не Богосло́ве, свети́ло Христо́вы Це́ркве, прие́м на́ша гла́сы, све́том благода́ти, в тебе́ су́щия, облиста́й благоче́стне пою́щия тя и Тро́ице вопию́щия: Аллилу́ия.

Сей конда́к глаго́лется три́жды

И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к

Моли́тва преподо́бному Симео́ну Но́вому Богосло́ву (Творе́ние преподо́бнаго Никоди́ма Святого́рца)

О богоно́сный и христоно́сный и духоно́сный о́тче Симео́не, Но́вый Богосло́ве, преподо́бных похвало́, иерее́в сла́во, богосло́вов услажде́ние, моли́твы у́мныя учи́телю, Бо́га просла́вльший и от Бо́га просла́вленный в житии́ твое́м, па́че же по сме́рти, земны́й а́нгеле и небе́сный челове́че, ра́досте духо́вная и душе́вное весе́лие нам, смире́нным твои́м рабо́м и недосто́йным твои́м сыно́м, со благогове́нием и любо́вию пра́зднующим свяще́нную и светоно́сную па́мять твою! Приими́ песнь сию́, ю́же прино́сим ти я́ко да́р ничто́жный и мале́йший, за вели́кия благода́тныя да́ры, и́хже вси́ наслади́хомся, прие́мше я́ от тебе́, из кни́ги свяще́нных слове́с твои́х, и не отве́ржи сию́, я́ко твоего́ великоле́пия недосто́йну: отню́д бо не́мощни есмы́, е́же досто́йно восхвали́ти тя, толи́каго богосло́ва ве́лия. И в житии́ сем сохраня́й нас моли́твами твои́ми от вся́каго вре́да душе́внаго и теле́снаго, ви́димых же и неви́димых враг, моля́ непреста́нно И́же в Тро́ице Бо́га, да сподо́бит и нас, смире́нных, та́инственно ощути́ти посреде́ се́рдца на́шего у́мная де́йства боже́ственныя благода́ти Свята́го Ду́ха, ю́же погуби́хом, увы! нераде́нием на́шим и страстьми́; в бу́дущем же ве́це изба́ви ны твои́ми си́льными хода́тайствы от стра́шнаго осужде́ния и му́ки ве́чныя, и сподо́би на́с ве́чнаго блаже́нства во Христе́ Иису́се, Го́споде на́шем, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Аминь.

Канон святому преподобному Симеону Новому Богослову (первый)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуйся, Тоя́ чудеса́.

Ду́ха орга́н показа́вся, свяще́ннейше Симео́не, и благода́ти гу́сли доброгла́сныя, и мене́ содела́й благода́ти гу́сли, я́ко да твоя́ благода́ти воспою́ в благода́ти.

У́м всесве́тлый Богосло́вия яви́ся, гро́м Небе́сный дне́сь огласи́ громогла́сная поуче́ния прему́дрости. Просвети́теся, вси́, и внемли́те.

Разуме́ти кто́ мо́жет твоего́ Боже́ственнаго ве́дения, прему́дре, высоту́ неудобовосходи́мую, глубину́ неизсле́диму, неудобозри́мую широту́ и долготу́ вку́пе, его́же сподо́бился еси́, Богови́днейше?

Богоро́дичен: Оде́ждо нарече́нная ца́рская вопло́щшагося Бо́га Сло́ва, Пречи́стая, Богоукраше́нную, ю́же погуби́х, оде́жду благода́ти Боже́ственныя па́ки ми́ оде́й хода́тайством Твои́м.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Бы́л еси́ хра́м освяще́н Бо́жий, я́коже же́ртву чи́сту, у́м Тво́й име́я, свя́те, моли́тву — я́ко жертвоприноше́ние же и я́ко же́ртвенник — пра́вейшее се́рдце твое́.

Моисе́я, спребыва́юща Бо́гу, я́коже дре́вле просла́вися лице́, та́ко, о́тче, и твое́ лице́, в непристу́пных пребыва́ющу ти́, Боже́ственным Све́том просла́вися, всесве́тлое, я́коже со́лнце.

Яви́ся во времена́ после́дняя кни́га твоя́, о́тче Симео́не, ле́ствица, на́с возводя́щая от земли́ к Небе́сным, и зво́н свяще́ннейший, спя́щих возставля́ющий.

Богоро́дичен: Я́коже ми́р, в ми́ре яви́лася еси́ в ма́лом, Превелича́йшая Де́во, от не су́щих бо вся́ческая в ми́ре Созда́вый, ми́ру Невмести́м, Тебе́ ве́сь вмести́м бы́сть.

Седа́лен, гла́с 4.

Мона́шествующих пра́вило и украси́тель, по́стников наста́вник и общежи́тельных детоводи́тель и все́х наслажде́ние показа́лся еси́, свяще́ннейше Симео́не Богосло́ве, те́мже и ны́не моли́ся со дерзнове́нием Зижди́телю о на́с, ве́рою и любо́вию чту́щих па́мять твою́, преподо́бне.

Сла́ва: От Богоно́сных еди́н и и́стинен явля́йся, от богосло́вов же тре́тий сы́й и от преподо́бных еди́н и ве́лий ты́ бы́сть ме́рностию, любо́вию соверше́нною, Симео́не Богому́дре, и чистото́ю вся́ческою, и си́ми вся́ческими доброде́тельми, и́миже возвы́сился еси́ ко Го́споду, преподо́бне.

Богоро́дичен: Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии, а́ще бо Ты́ не бы предстоя́ла моля́щи, кто́ бы на́с изба́вил от толи́ких бе́д, кто́ же бы сохрани́л доны́не свобо́дны? Не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́, Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Зако́ном Влады́ки повину́яся, му́дре, за́поведи вся́ испо́лнил еси́, в ни́хже обре́л еси́ сокры́та Христа́, сия́ запове́давша, и Его́ благода́тию обогати́лся еси́.

Язы́к, вити́йствующий ри́торскими хи́тростьми и смышле́ньми, не мо́жет просла́вити дарова́ния твоя́, я́же па́че естества́ прия́л еси́, о́тче Симео́не Богопросла́вленне.

Обре́л еси́ неудо́бь обрета́емое дре́вле и ны́не бога́тство, Симео́не Богопросла́вленне, е́же обожи́тися и восхи́титися уму́ твоему́ от земли́ к Небе́сным. О, стра́ннаго слы́шания!

Богоро́дичен: Словесе́м Твои́м после́дующе, Пречи́стая, вси́ ро́ди, ублажа́ем Тя́, я́ко ро́ждшую Блаже́ннаго Бо́га, блаже́нны показа́вшаго умы́ и челове́ки Боже́ственною благода́тию.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Любве́ горя́ огне́м в се́рдце твое́м, ве́сь во изступле́нии бы́л еси́ и Бо́гу еди́ному всему́, возлю́бленному от тебе́, сраствори́лся еси́, я́коже еди́н ду́х бы́ти с Ни́м, свяще́ннейше.

Се́ ны́не возсия́ Све́т Боже́ственныя благода́ти! Се́ безсме́ртие ма́нны живо́тныя все́м предлага́ется Симео́н, Боже́ственный оте́ц! Прииди́те и наслади́теся, живота́ жа́ждущии.

Ри́торов красне́йший показа́вся ду́хом, я́же о Бо́зе и Боже́ственнем словеса́ боголе́пнейше богосло́вствовал еси́ на́м, те́мже но́вый нарече́ся Богосло́в, тезоимени́те.

Богоро́дичен: О Ма́ти всесве́тлая Све́та Пе́рваго, просвети́ ду́шу несве́тлую све́том Твои́м, я́ко да Све́т ви́жду па́ки Перве́йший, И́же из Тебе́ озари́ на́с и Тя́ просвети́вший, Се́й бо от Све́та то́йжде.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Реку́ приснотеку́щую Боже́ственныя благода́ти, от мы́сленнаго Еде́ма истека́ющую, прииди́те, в пе́снех почти́м и живота́ струя́ми ея́ наслади́мся.

Покая́ния учи́тель, пропове́дник просвеще́ния благода́ти, свяще́ннейший ны́не Симео́н ублажа́ется, пожи́вший в ми́ре се́м житие́м равноа́нгельским.

Победи́в кре́постию Ду́ха, и труды́ воздержа́ния, и слеза́ми, Симео́не преподо́бне, стра́сти душе́вныя же и теле́сныя, к безстра́стию кра́йнему дости́гл еси́.

Богоро́дичен: Бо́га безсе́менно зачала́ еси́, Де́во, и нетру́дно носи́ла еси́ во утро́бе Твое́й, нетле́нно же Сего́ родила́ еси́. О, трегу́баго чудеса́! Кто́ не ужасне́тся!

Конда́к, гла́с 3.

Све́том просвеще́н Трисо́лнечным, Богому́дре, Богосло́в яви́лся еси́ Пребоже́ственныя Тро́ицы. Свы́ше прему́дростию слове́с обогати́вся, источи́л еси́ Богому́дрия Боже́ственныя струи́, от ни́хже пию́ще, вопие́м: ра́дуйся, треблаже́нне Симео́не Богонауче́нне.

И́кос:

Пресвяты́й Ду́х, И́же пре́жде ры́бари некни́жныя умудри́ и ри́торы и Богосло́вы и́х показа́, То́й и в после́дняя времена́, в чи́стей твое́й душе́ всели́вся, Симео́не святе́йший, ри́тора ри́торов и Богосло́ва тя́ прему́дра из некни́жнаго и нему́драго соде́ла, добропи́шуща и ди́вно излага́юща догма́ты пресуще́ственнаго Богосло́вия и та́инства Боже́ственнаго Све́та и я́же в души́ та́йно быва́ющая разли́чная де́йства Боже́ственныя благода́ти Свята́го Ду́ха, и́хже и мы́ чте́ния наслажда́ющеся, тя́ ублажа́ем, достоблаже́ннейше о́тче, я́ко преесте́ственна и Небе́сна челове́ка, и, святы́й пра́здник тво́й любо́вию соверша́юще, согла́сно вопие́м: ра́дуйся, треблаже́нне Симео́не преподо́бне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Излия́ся благода́ть во устне́ твои́ бога́тая свы́ше, о свяще́нне Симео́не, и полнота́ се́рдца даде́ся ти́, я́ко песо́к морски́й, от тя́ Умудри́вшаго, я́коже иногда́ Соломо́ну.

Многосве́тлое и всезлато́е благода́ти и сия́нное со́лнце Це́ркве Христо́вы, честну́ю проходя́щее всю́ тве́рдь и тре́звости сия́ющее блиста́ньми, Симео́н да похва́лится!

Слове́снейший слове́сных, Богонауче́нный и духоно́сный, ты́ Богосло́в Христо́в показа́лся еси́ конце́м земли́, Симео́не преподо́бне, напе́рсный вторы́й и Григо́рий, огнедухнове́нный Богосло́в.

Богоро́дичен: Огнеобра́зный престо́ле и пла́меннейшее Христа́ Всецаря́ высо́кое не́бо, от вся́кия стра́сти ни́зменныя мя́ свобода́ и бре́ннаго обстоя́ния, Присноде́во Мари́е!

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́вый в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Яви́лся еси́ мы́сленный, всеблаже́нне, ра́й, во Еде́ме Богонасажде́нный, име́я посреде́ тебе́, я́ко дре́во жи́зни, цвету́щее сладкопло́дное, Христа́ прозя́бшаго, преподо́бне, о́крест же, я́ко древеса́, крася́щаяся плода́ми же и листа́ми, — доброде́тели вся́ческия.

Уподо́бился еси́ купцу́, о не́мже рече́ Христо́с, Симео́не преподо́бне, ты́ бо, я́же стяжа́л еси́, вся́ прода́л еси́ и би́сер прия́л еси́ многоце́нный, его́же сокры́л еси́ вну́трь се́рдца, и возвесели́лся еси́ о се́м неизрече́нно.

Но́вое не́бо узре́ся, о́тче, Го́спода, я́коже со́лнце превели́кое, све́тлое и златоза́рнейшее име́я в пе́рсех твои́х, и, я́коже луну́ всесве́тлую, среброблиста́ющую, благода́ть Ду́ха стяжа́в, и, я́коже све́тлыя зве́зды, честна́я списа́ния твоя́.

Богоро́дичен: Свята́го Святы́х я́ко ро́ждши, во святы́х при́сно Почива́юща, и я́ко еди́на воздви́гшая побе́ду на враги́ неви́димыя, Пречи́стая, у́м соблю́дшая па́че смы́сла неразу́мнаго, нарица́ешися от все́х пра́ведно Пресвята́я.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ра́дуйся ны́не ра́достию вои́стинну безконе́чною и неизрече́нною, Симео́не треблаже́нне, иде́же селе́ние ра́дости благода́тное, пла́кася бо зде́ вре́менне, на Небесе́х уте́шился еси́ и весели́шися ве́чно ра́достным и блаже́нным весе́лием.

Зри́ши сла́дкаго Иису́са лице́м к лицу́, Его́же пре́жде зре́ти сподо́бился еси́, но зерца́лом в гада́нии. Наслажда́йся у́бо, свя́те, взыгра́й и лику́й, приобща́яся ны́не Возлю́бленнаго тобо́ю, и на́с, почита́ющих тя́, помина́й.

Приими́ пе́снь сию́, ю́же прино́сим, Симео́не преподо́бне, я́ко ме́ньший да́р мно́гаго до́лга, его́же к тебе́ и́мамы, и награ́ду про́сим дарова́ти, Ду́ха благода́ть, и на́м, моли́твами твои́ми, ю́же зло́бою мно́гою отврати́хом от себе́.

Богоро́дичен: Творе́ния и Созда́теля Посре́дница несре́дственне пребыла́ еси́, Чи́стая, те́мже и полноту́ все́х благода́тей прие́млеши, Всенепоро́чная, и подае́ши все́м челове́ком же и А́нгелом, отону́дуже пода́ждь сию́ и на́м, Влады́чице, непотре́бным рабо́м Твои́м.

Свети́лен, гла́с 2.

Богосло́ва вси́ Симео́на благопохва́лим, мона́шествующих удобре́ние и свяще́нников сла́ву, Богосло́вов похвалу́ и ве́рных украше́ние, благода́ти трубу́ и Це́ркве Христо́вы живоно́сное свети́ло.

Сла́ва: Чу́вственное у́бо со́лнце, зау́тро восходя́ще, просвеща́ет ми́р ве́сь, дости́гше же за́пада, оба́че своя́ скрыва́ет лучи́. Ты́ же, преподо́бне о́тче, со́лнце яви́лся еси́ незаходи́мое, в нощи́ и во дни́ свяще́нными словесы́ твои́ми просвеща́я ве́сь ми́р, те́мже со́лнца бы́л еси́ чу́вственнаго вельми́ лу́чший.

Богоро́дичен: По Бо́зе, Пренепоро́чная, Ты́ Бо́г показа́лася еси́, Втори́чная иму́щи Святы́я Тро́ицы, ве́ры нача́ло пе́рвое и наде́жды основа́ние, утвержде́ние дея́ния и олта́рь Богозре́ния, краестро́чие проро́ков все́х и Писа́ний скрижа́ль, небесе́ и земли́ зна́мение и стихи́я ми́ра.

Канон святому преподобному Симеону Новому Богослову (второй)

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спа́се, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Тро́ице Свята́я и Еди́нице Присносу́щная, Светотво́рный Исто́чниче, от Него́же вся́ко дая́ние бла́го низхо́дит, просвети́ се́рдце мое́, я́ко да воспою́ досто́йно пра́во о Тебе́ учи́вша и богосло́вивша добре́йше.

Вся́ глуби́ны Свята́го Ду́ха в Боже́ственном Ду́се испыта́в, о́тче, си́ми потопле́н не бы́л еси́, присносла́вне, но, обре́т би́серы многоце́нныя, изве́л еси́ Богосло́вия догма́ты.

Зерца́ло, о́тче, пресве́тлое новоочище́нное соде́лав у́м и се́рдце, бога́тно ты́ восприя́л еси́ мо́лнии Ду́ха и блаже́н яви́ся, Бо́га бо в се́рдце твое́м узре́л еси́, я́коже са́м пове́даеши.

Богоро́дичен: Ты́ яви́лася еси́, Де́во, о́браз Богоизвая́нный, украше́ние тва́ри, чу́до А́нгелов, подо́бие изнача́льныя добро́ты, всесли́чное вещество́ Сло́ва воплоще́ния и Бо́га неподража́емое подража́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Ле́ствица показа́лся еси́ ты́ пе́сненная, прему́дре, кни́гою твое́ю вопия́ и воззва́ние Боже́ственный благода́ти сла́дкое, я́ко ве́сну, явля́я, ю́же по креще́нии, — увы́! — погуби́хом.

Тебе́ распя́ся ми́р, о Симео́не преподо́бне, дея́нием, и ты́, о́тче, ми́ру распя́лся еси́ му́дре умо́м, сугу́бое бо креста́ е́сть дея́ние, я́коже отцы́ глаго́лют сие́ преподо́бнии.

С лучи́ Боже́ственными обща́яся, преподо́бне, и́миже естество́м прихо́дит тебе́ вся́ческих открове́ние, да́льняя зре́л еси́, я́коже зде́ су́ща, треблаже́нне, и, я́коже настоя́ща, — последи́ иму́щая бы́ти.

Богоро́дичен: Я́коже коры́сть и сокро́вище обреты́й весели́тся, си́це обре́тше и а́з, Де́во, Твое́ Боже́ственное и́мя и о́браз Тво́й, я́коже многоце́нное бога́тство, ра́дуюся, имену́я Тя́ и целу́я.

Седа́лен, гла́с 4.

Мона́шествующих пра́вило и украси́тель, по́стников наста́вник и общежи́тельных детоводи́тель и все́х наслажде́ние показа́лся еси́, свяще́ннейше Симео́не Богосло́ве, те́мже и ны́не моли́ся со дерзнове́нием Зижди́телю о на́с, ве́рою и любо́вию чту́щих па́мять твою́, преподо́бне.

Сла́ва: От Богоно́сных еди́н и и́стинен явля́йся, от богосло́вов же тре́тий сы́й и от преподо́бных еди́н и ве́лий ты́ бы́сть ме́рностию, любо́вию соверше́нною, Симео́не Богому́дре, и чистото́ю вся́ческою, и си́ми вся́ческими доброде́тельми, и́миже возвы́сился еси́ ко Го́споду, преподо́бне.

Богоро́дичен: Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии, а́ще бо Ты́ не бы предстоя́ла моля́щи, кто́ бы на́с изба́вил от толи́ких бе́д, кто́ же бы сохрани́л доны́не свобо́дны? Не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́, Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мои́ Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ты́, обре́т Со́лнце ино́е, мы́сленное, в се́рдце и пу́ть соде́яв све́том Его́, дости́гл еси́, му́дре, Ду́ха си́лою го́р преми́рных, и слы́шал, и ви́дел еси́, я́же не ле́ть су́ть слы́шати и ви́дети стра́стному коему́ челове́ку.

Иису́с тебе́ Еди́н бя́ше при́сно попече́ние, пи́ща языка́, се́рдца поуче́ние, дыха́ние, живо́т, Све́т и сла́дость сладча́йшая, теплота́, просвеща́ющая помышле́ние, веселя́щая се́рдце, попаля́ющая стра́сти и сле́з источа́юща то́ки.

Что́ ми́ зла́то, что́ ми́ ка́мень сапфи́р, что́ ми́ ина́го живота́ вожделе́ние? Мне́ пи́ща, сла́ва и весе́лие Богодухнове́нная твоя́ су́ть списа́ния, о́тче, в ни́хже наслажда́юся и, сия́я, источа́ю от оче́с сладча́йшия сле́зы.

Богоро́дичен: О Мариа́м, мировожделе́нное и́мя! Ты́, Де́во, посреде́ Бо́га стои́ши и челове́ков, и у́бо Бо́га соде́лала еси́ Челове́ка, челове́ки же — бо́ги благода́тию. Благодари́м, Де́во, посре́дство Твое́ сие́, и́мже ве́сь ми́р спасла́ еси́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго?Но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

О, мно́гаго дерзнове́ния, и́мже ко Влады́це все́х обогати́лся еси́, ты́ бо, я́коже дру́гу, собесе́довал еси́ Ему́ в се́рдце твое́м и, я́коже отце́м ча́до обнима́емое, возглаша́л еси́: Иису́се, Иису́се мо́й сладча́йший!

Бо́жия бы́в уста́, я́коже Бо́жии словеса́ глаго́ля, блаже́нне, ты́ бо Богодухнове́нными уче́ньми твои́ми и словесы́ изве́л еси́ от недосто́йных мно́жество честны́х и досто́йны Небе́снаго Ца́рствия яви́л еси́.

Ка́ко изреку́ ве́лие на тебе́ бы́вшее чу́до благода́ти? Ты́ бо све́т сы́й, Све́т зря́ и Све́ту совокупля́яся, во све́те и глаго́леши, и му́дрствуеши, и составля́еши списа́ния твоя́ светообра́зная.

Богоро́дичен: И́маши, Влады́чице ми́ра, и́маши во́лею Твое́ю си́лу сопу́тствующую, я́ко еди́на ро́ждшая всеси́льнаго Сло́ва и Го́спода. Те́мже, а́ще то́кмо восхоте́ла ми́ еси́ спасти́ся, легко́ а́з, Де́во, спасу́ся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Ду́ха Боже́ственную благода́ть, преподо́бие о́тче, в се́рдце, я́ко исто́чник, стяжа́в, и воды́ живы́я Богому́дрия пото́ки источи́л еси́, и бразды́ душе́вныя, жа́ждею истоще́нныя, напои́л еси́.

Даде́ся ти́ и чуде́с си́ла, и исцеле́ний благода́ть, о о́тче, я́ко да ничи́мже ме́ньше бу́деши святы́х, те́мже, и живы́й, и уме́рый, твори́л еси́ чудеса́ мно́га, му́дре, и исцеле́ния си́лою Ду́ха.

Удивля́хуся лю́дие, слу́шающе му́дрость слове́с твои́х, и, я́коже иногда́ иуде́е вопия́ху о Христе́, си́це си́и, о́тче, взыва́ху: благода́ть слове́с мно́гая и му́дрость ему́ отку́ду даде́ся?

Богоро́дичен: Ру́це Твои́ и сосцы́, о Влады́чице, Сы́ну Твоему́ хода́тайствующи, яви́, совокупи́ с Твои́ми, Де́во, страда́ньми О́наго кре́ст, и копие́, и я́звы, и тро́сть, и та́ко уми́лостиви Его́ к на́м, мно́го согреши́вшим.

Конда́к, гла́с 3.

Све́том просвеще́н Трисо́лнечным, Богому́дре, Богосло́в яви́лся еси́ Пребоже́ственныя Тро́ицы. Свы́ше прему́дростию слове́с обогати́вся, источи́л еси́ Богому́дрия Боже́ственныя струи́, от ни́хже пию́ще, вопие́м: ра́дуйся, треблаже́нне Симео́не Богонауче́нне.

И́кос:

Пресвяты́й Ду́х, И́же пре́жде ры́бари некни́жныя умудри́ и ри́торы и Богосло́вы и́х показа́, То́й и в после́дняя времена́, в чи́стей твое́й душе́ всели́вся, Симео́не святе́йший, ри́тора ри́торов и Богосло́ва тя́ прему́дра из некни́жнаго и нему́драго соде́ла, добропи́шуща и ди́вно излага́юща догма́ты пресуще́ственнаго Богосло́вия и та́инства Боже́ственнаго Све́та и я́же в души́ та́йно быва́ющая разли́чная де́йства Боже́ственныя благода́ти Свята́го Ду́ха, и́хже и мы́ чте́ния наслажда́ющеся, тя́ ублажа́ем, достоблаже́ннейше о́тче, я́ко преесте́ственна и Небе́сна челове́ка, и, святы́й пра́здник тво́й любо́вию соверша́юще, согла́сно вопие́м: ра́дуйся, треблаже́нне Симео́не преподо́бне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Не памятозло́бив показа́лся еси́, христоподража́телен ве́сь и тиша́йший, враги́ бо, о́тче, и́же тя́ уби́ти иска́ху, благода́тельствовал еси́ всегда́, до́ндеже и́х дарми́ дру́ги себе́ соде́лал еси́.

Ты́, ключе́й обогати́вся, Писа́ний Ду́ха благода́тию, преподо́бне, егда́ восхоте́л еси́, о́тче, отве́рзл еси́ нетру́дно и сло́вом показа́л еси́ сокро́вище Писа́ний утае́нное.

Ты́, очи́стив те́ло от страсте́й, треблаже́нне, ду́шу же свободи́в сладостра́стия и у́м от пристра́стия, ме́ртв бы́л еси́ те́лом и пре́жде сме́рти плотски́я ду́хом воскреси́л еси́.

Богоро́дичен: Боже́ственных сия́ний неистощи́мый исто́чник Ты́, Де́во, была́ еси́, глуби́н сокрове́нных и непостижи́мости Бо́жия явле́ние и избра́нное Бо́гом пре́жде ве́к намере́ние.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Жела́ния Боже́ственная име́л еси́ в се́рдце твое́м, свя́те, и́же су́ть Бо́га Све́т неизрече́нный, отону́дуже Богоприя́тен и обоже́н ве́сь бы́л еси́, ве́сь пребыва́я в Возлю́бленном от тебе́, и страстьми́ стражда́ Боже́ственныя одержи́мости и изступле́ния, и стиха́ми пе́сни любве́ спису́я.

Тро́йчески узре́л еси́ Тро́ицу несозда́нную — У́м, Сло́во и Ду́х — умо́м, сло́вом и ду́хом, Еди́ницу же а́бие едини́чне воспе́л еси́, соедини́в воеди́но у́м тво́й, сло́во и ду́х, и естество́м бы́л еси́ по о́бразу Бо́жию, хоте́нием же показа́лся еси́ по подо́бию, о́тче.

Глубины́ смире́ния дости́гл еси́, приснопа́мятне, е́же Са́м Ду́х сотвори́ во утро́бе твое́й, отту́ду сподо́бился еси́ на высоту́ соверше́нства взы́ти, му́дре, ели́ко возмо́жно челове́ком, и Ду́ха испо́лнитися дарова́ний разли́чных, и А́нгел яви́тися, я́ко безпло́тный, во пло́ти.

Богоро́дичен: Но́щь греха́ отвсю́ду обы́де мя́, окая́ннаго, просвеще́ние бо бы́ти пи́щу непщева́х, отону́дуже измени́хся недо́брым измене́нием, к те́мным приходя́ дея́ниям. Све́т ро́ждшая, просвети́ мя́, Де́во, и Боже́ственным измене́нием измени́ мя́ всего́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее Небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Неве́сте Царя́ Христа́ — Це́ркви, му́дре, твои́ словеса́ оста́вил еси́, я́ко неве́стину кра́сну и пе́стру ри́зу, я́ко златоби́серный вене́ц, и сосу́д, и ковче́г, я́ко ого́рлицы же, и гри́вны, и пе́рстни, и ушеря́зи.

Чи́н преступи́л еси́ ра́бский и нае́мников да́же превозше́л еси́ и, я́коже сы́н отцу́, ны́не предстои́ши Христу́, и́скренний и и́стинный, зря́щий и зри́мый от Него́, обожа́емь несре́дственне, Христу́ сонасле́дник и насле́дник Бо́жий, свя́те.

Ве́м, я́ко не сме́ет язы́к восхвали́ти тя́, Симео́не, бо́га по благода́ти су́ща. Но па́ки ве́м, я́ко твое́ человеколю́бие прие́млет и еди́ное наме́рение души́. Сего́ ра́ди приими́ мои́ сии́ пе́ния, треблаже́нне, я́коже оте́ц отроча́те косноязы́чия.

Богоро́дичен: Уте́шительницу предлага́ем к Бо́гу Тя́, Де́во, раби́ Твои́ вси́, те́мже, Чи́стая, моли́тву принеси́ Твоему́ Сы́ну, Отцу́ же и Ду́ху, Еди́ному все́х Творцу́, Тро́ице Святе́й, я́ко да на́с уще́дрит и спасе́т, всего́ ми́ра Спаси́тельнице.

Свети́лен, гла́с 2.

Богосло́ва вси́ Симео́на благопохва́лим, мона́шествующих удобре́ние и свяще́нников сла́ву, Богосло́вов похвалу́ и ве́рных украше́ние, благода́ти трубу́ и Це́ркве Христо́вы живоно́сное свети́ло.

Сла́ва: Чу́вственное у́бо со́лнце, зау́тро восходя́ще, просвеща́ет ми́р ве́сь, дости́гше же за́пада, оба́че своя́ скрыва́ет лучи́. Ты́ же, преподо́бне о́тче, со́лнце яви́лся еси́ незаходи́мое, в нощи́ и во дни́ свяще́нными словесы́ твои́ми просвеща́я ве́сь ми́р, те́мже со́лнца бы́л еси́ чу́вственнаго вельми́ лу́чший.

Богоро́дичен: По Бо́зе, Пренепоро́чная, Ты́ Бо́г показа́лася еси́, Втори́чная иму́щи Святы́я Тро́ицы, ве́ры нача́ло пе́рвое и наде́жды основа́ние, утвержде́ние дея́ния и олта́рь Богозре́ния, краестро́чие проро́ков все́х и Писа́ний скрижа́ль, небесе́ и земли́ зна́мение и стихи́я ми́ра.