🎧Акафист и Канон преп. Иову Почаевскому (читать и слушать)

ПЕРЕЙТИ на главную страницу творений

Акафист преподобному и богоносному отцу нашему Иову, в схимонасех Иоанну, Железу, игумену и чудотворцу святыя Лавры Почаевския преподобному Иову, Почаевскому чудотворцу

🎧СЛУШАТЬ акафист

Канон преподобному Иову, Почаевскому чудотворцу


Акафист преподобному Иову, Почаевскому чудотворцу

Кондак 1

Избранный от Господа, благий рабе и верный угодниче Христов, преподобне отче наш Иове твоим заступлением и предстательством ограждаеми, похвальная восписуем ти, поведающе благия подвиги и чудеса твоя, и благодарственная возсылаем моления прославлъшему тя Господу и Царю славы. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу и Пречистей Его Матери, Приснодеве Богородице, от всяких нас бед свободи, зовущих ти: Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий обители Почаевския украшение.
Икос 1

Ангела земнаго нравом и человека небеснаго житием содела тя Владыка ангелов и всея видимыя и невидимыя твари; темже прославив, яко сообразна явльшася предуведению Его, благоволил есть и нам явити славное житие и пренебесное прославление твое, да воспеваем ти сице: Радуйся, от утробы матерния избранный на подвиг служения Царю Небесному; Радуйся, именем Иоанна, благодати тезоименитаго, имже по рождении наречен был еси, яко печатию благодати запечатленный. Радуйся, яко приял еси имя Крестителя Господня, емуже пустыннолюбным житием добре поревновал еси; Радуйся, яко измлада услышал еси внутренний глас призвавшаго тя Господа. Радуйся, яко десятолетен сый, сему гласу охотно последуй, уклонился еси от очию любимых ти родителей и во обители Угорницкой вселился еси; радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 2

Видяще иноцы Угорницкии добродетельное житие и благия нравы, угодниче Божий, по двою летех кроткаго и трудолюбнаго послушания твоего во обители своей, возложиша на тяангельский чин, и якоже предобразуя многотрудныя подвиги твоя, яже Христа ради подъяти имел еси, Иовом тя нарекоша, воспевая Богу: Аллилуиа.
Икос 2

Разум свыше лет подавая тебе, Бог разумов умудри тя в ведении сих, яже ко спасению, яко преуспевати тебе в пути Господни и благопоспешити паче всех сущих во обители. Темже и на степень священства, аще и по мнозем отрицании твоем, абие во уреченный возраст подведен был еси. Сих ради приими от нас хвалебная пения сия: Радуйся, светом разума Божественнаго от юности твоея осиянный; Радуйся, во свете лица Божия тьму неведения и плотских мудрований во всем житии твоем от себе отгнавый. Радуйся, розго плодоносная, делы богоугодными привитая к истинной леторасли вертограда Господня; Радуйся, крине, прозябший благочестие от росы Духа Святаго. Радуйся, класе, плод духовной веры, надежды и любве Божественный сторицею принесший; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 3

Сила Вышняго, еюже облечен был еси во угодное благодати Божественные орудие, толикий пламень ревности Божия возже в сердце твоем, яко неусыпнаго ради хваления Господа и серафимский образ по рукоположени вскоре восприяти изволил еси, именем Иоанна во схимонасех паки нареченный, яко исполнь сугубыя благодати Божия и навыкнувый пети непрестанно Серафимскую песнь: Аллилуиа.
Икос 3

Имущи дарования многоразличная от Господа., воистину не возмогл еси утаитися от современник твоих, от нихже мнози начата приходити к тебе пользы ради душевныя; благочестивый же Острожский князь Константин испроси тя во обитель свою Крестную, яже на острове Дубенстем, идеже и во игумена вскоре поставлен был еси, научая всех звати тебе: Радуйся, вместилище всех сокровищ Господних; Радуйся, раздаятелю коемуждо на пользу даров духовных, яже приял еси от Господа. Радуйся, яко ревнуя по православию, во обители Дубенстей писанием книг Божественных противу унии, тогда первее явившейся, богомудренно упражнялся еси; Радуйся, яко сего ради и братию свою на подвиг распространения православных книг богомужно подвизал еси. Радуйся, яко благословению твоему и внушению, еже от Духа Святаго, последуя, Острожский князь первопечатную словенскую Библию во утешение верных тиснению предадо; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 4

Временныя чести, еюже стужаху ти мнози от православных, купно же и озлоблений многоразличных за любовь к православию от клевретов унии хотя избавитися, умыслил еси избегнути от начальства, еже вящши двадесяти лет имел еси на острове Дубенстем. Сего ради тай оставил еси обитель свою Крестную, и во еже сокрытися от треволнений мира сего мномятежнаго, во образе простого инока притекл еси на гору Почаевскую, издревле светлостию чудес премногих сияющую, зовый Богу: Аллилуиа.
Икос 4

Услышаша и уразумеша сердцем и душею иноцы Почаевстии преизбыточествующий в тебе источник благодати Божия, отче наш Иове, яко сицеваго тя наставника зело подвижна и искусна благоволи имети Пресвятая Богородица во Своей, небеси подобящейся, обители; темже общим молением со слезами абие во игумена себе поставиша тя, взывая тебе: Радуйся, граде, верху горы стояй и изобилуяй вышними добротами; Радуйся, сокровищнице, богатящая нас духовными бисеры. Радуйся, столпе, указуяй путь правый хотящим обрести его; Радуйся, светило, на западе России в просвещение наше возсиявшее. Радуйся, по следам всеблаженнаго Феодосия Киево-Печерскаго общих житий на горе Почаевстей первоначальниче; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 5

Боготечной звезде уподобился еси, всеблаженне, сияя делы благими и богоугодными на горе Почаевстей; ихже ради мнози во след тебе направляху стопы своя от распутий греховных, овии убо на нужды обители твоея от имений своих приносяще, овии же отцем духовным во исповедание грехов своих нарочито тебе избирающе, яко всем о тебе Богу служащим и тобою на спасения стези наставляемым, со дерзновением пети Богу: Аллилуиа.
Икос 5

Видев тя иеросхимонах Досифей, ученик твой, угодниче Божий, древним отцем в житии своем последующа, начерта нам преславная дела и великие подвиги твои; имже удивляющеся, сицевым венчаем тя песнословием: Радуйся, яко в тесной и темней пещере горы Почаевския тайно от взоров человеческих многолетне свято подвизался еси; Радуйся, яко иногда чрез три дни, овогда же чрез целую седмицу един в пещере той богомыслия ради затворен был еси. Радуйся, яко единою молящуся ти внутрь ея, облиста тя свет неизреченный, на долзене престая осиявающи сопредельную с пещерею церковь; Радуйся, яко ничимже, точию слезами, из глубины сердечныя изливающимися, во времена оны питавыйся. Радуйся, яко необычнаго ради измождения плоти и долгих стояний согни на ногах тело твое и даже от костей отпадаше; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 6

Проповедывати православие желая во странах своих, всеблаженне, якоже на острове Дубенстем, сице и на горе Почаевстей, книги божественныя в поучение верным подавал еси, еще же и типом печатати тыя во своей типографии Почаевстей повелевал еси и купно с ними послания архиерейская и молитвы многоразличныя, во еже всем чтущим их и по онем молящимся пети Богу неложно: Аллилуиа.
Икос 6

Возсиял еси, яко заря, не от востока, но от запада Российского восходящая, угодниче Божий, егда нужд ради церковных от обдержащия унии был еси в богоспасаемом граде Киеве на соборе святых отец, идеже во святей Киево-Печерской Лавре, еяже преподобными отцами, от злаго нашестия Батыева спасавшимися, и обитель Почаевская древле основася, клятвенно обещался еси купно со иными в вере православней, отеческой крепко и неизменно стояти, николиже и никакоже о отступлении в иноверие не мыслити и к сему всероссийский народ увещевати, да слышиши от всех: Радуйся, ясное зерцало апостольских преданий; Радуйся, живоприимный источниче истинных кафолических правил. Радуйся, еретических баснословий премудрый истребителю; Радуйся, глубины православных догматов искусный измерителю. Радуйся, божественный органе, возшумивший нам учение спасительное; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 7

Хотя Христос Господь и Преблагая, Пречистая Матерь Его явити в тебе, отче, несказанное смотрение Свое о святей горе Почаевстей, дароваша ти силу и премудрость благопоспешно подвизатися противу злейшаго врага обители твоея, зловернаго болярина Фирлея; егоже ты судом правым имущество монастырское, велением его пограбленное, возвратити понудил еси и сего в примирение с собою и со иноками своими привел еси, поя Богу суда и правды: Аллилуиа.
Икос 7

Новое тобою показа Господь обители Почаевстей неизследимое промышление Свое, егда желанию твоему последуя, именитый болярин Феодор и Ева, благородная жена его, иждивением своим соорудиша верху горы Почаевския церковь великую и преславную, яко вместитися в ней цельбоносней Стопе Божия Матере; идеже и икону Ея чудотворную поставил еси, слышащи от всех: Радуйся, Троицы Живоначальныя, во Еяже имя новый храм сам освятил еси, избранный поборниче; Радуйся, Пречистыя Богородицы, ради Стопы Ея и иконы Почаевския, преизящный поклонниче. Радуйся, яко ревнуя о благоустроении обители твоея, своими руками сады на горе Почаевстей насаждал еси; Радуйся, яко снабжения ради обители и всея веси Почаевския водою самоличне пруды у подножия горы Почаевския ископал еси. Радуйся, все монастырское имущество во бдениих своих, наипаче же нощию, многократне от татей хранивый и сих тобою уловляемых на путь истинный наставляяй; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 8

Странно и чудно житие твое, сице и успение твое, преподобне отче, хотящу бо ти преставитися от привременныя жизни сея, толикия прозорливости сподобился еси от Господа, яко день и час отшествия твоего прежде седмицы прорекл еси. Во уреченный же день и час, по Божественней литургии, тобою же самим совершенней, абие кроме всякия болезни мирно отшел еси ко Господу, не престая пети Ему: Аллилуиа.
Икос 8

Весь бе в страхе народ Почаевский и прочий окрестнии людие, видяще светлость, от гроба твоего исходящую чрез седмь лет по успении твоем, угодниче Божий; недоумеваху бо, откуду и коея ради вины сия луча исхождаше. Тогда сам явился еси в сонном видении митрополиту Киевскому Дионисию, извествуя, яко хощет Бог чрез него открыти святыя мощи твоя; еже слышав, архиерей православный возглашаше о тебе: Радуйся, делателю добрый, от утра до вечера столетния жизни твоея делавый благочестно в вертограде духовном; Радуйся, тяготу и вар многотруднаго жития твоего ради Господа охотно понесший. Радуйся, яко сего ради душа твоя не оставися во аде, ниже плоть твоя виде истления; Радуйся, благий рабе и верный, за безмерные подвиги твои вшедый в радость Господа своего. Радуйся, светильниче, о немже не восхоте Бог, да под спудом пребывает, но да на свещнице всенароднаго зрения и поклонения поставится; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 9

Всякое естество земное превосходящия глаголы твоя слышав Дионисий, аще и слагаше тыя в сердце своем, обаче, яко мудрый и искусный богослов, умедли от дела того, дондеже третицею явился еси ему, отмщением претя, аще бы повеленнаго не исполнил вскоре; уразумев же от произволения Божия быти дело сие, притек абие со всем клиром на гору Почаевскую и испытавши известно о богоугодном житии твоем, повеле открыти гроб, в немже обрете честныя мощи твоя кроме всякаго тления, благоухания несказаннаго исполненны; и тако внесе тыя в церковь Живоначальныя Троицы, ублажающе тя и поюще Богу: Аллилуиа.
Икос 9

Витийство всякое не может изрещи величества преславных знамений и чудес твоих, яже начал еси являти по открытии мощей твоих, всеблаженне отче; мнози бо от народа, различными недуги одержимии, притекше к многоцелебной раце твоей, исцеление прияша. Якоже бо в животе твоем всякия добродетели и благостыни исполнен был еси, сице и по смерти добро творити не престаеши всем, с верою призывающим тя и вопиющим о Бозе сицевая: Радуйся, зерно пшеничное, по апостольскому глаголу из земнаго тления произрастшее, да мног плод духовный требующим принесеши; Радуйся, древо, насажденное при источнице цельбоносныя воды от Стопы Божия Матере, да вси жаждущии от тебе питие жизни почерпают. Радуйся, праведниче, по слову псаломскому, яко Финикс процветый от горы Почаевския, да алчущих правды и всякия благостыни истиною и благонравием напитаеши; Радуйся, узы разрушения перстнаго в нетлении своем благодатию Божиею расторгнувый, да от всяких губительных недугов страждущим врачевство и исцеление подаеши. Радуйся, в мире Железом реченный, несокрушимую крепость и силу немощным душею и телом свыше приносяй; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 10

Спасти хотя ученика твоего Досифея от обдержащаго его смертоноснаго недуга, отче преподобне, ангелы во твое общение призвал еси, с нимиже и виден был еси во светлости необычней, предстоя Божией Матери нощию в церкви Пресвятыя Троицы, плат, миром целебным чудесно напоенный, болящему посылая, да отрет им тело свое, и абие грядет в церковь на всенощное бдение прилучившагося ради великого праздника всемирнаго воздвижения Креста Господня, поя Богу, силою крестною укрепляющему святых Своих на помощь верным: Аллилуиа.
Икос 10

Стена еси и ограждение от врагов видимых и невидимых достоянию твоему, в немже, отче, жительствовал еси и ныне пребываеши в нетленнем телеси твоем. Сего ради егда нечестивии Исмаилиты обыдоша гору Почаевскую во время брани Збаражской, абие явился еси верху ея на облацех небесных, в светлости необычней предстательствующи пред Святою Девою Богородицею, да не предаст в неволю супостатом обители, идеже был еси игуменом; еже видевше иноцы и людие, во обители обложеннии, припадающе к раце честных мощей твоих, вопияху тебе: Радуйся, со ангельскими силами предстояй Царице Небесной противу полком неверных агарян; Радуйся, ихже стрелами, на главы их возвращающимися, яко молниею их поразивый. Радуйся, яко сего ради врази Креста Христова спешне отбегоша от обители Почаевския, друг друга во ужасе поражающе; Радуйся, яко мнози от них страхом Божиим наставляемы, христианскую веру приемше, на послушании монастырском в Почаеве даже до кончины своея пребыша. Радуйся, яко предстательством твоим к Богородице вся благая верным во избавлении их приидоша; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 11

Пение всякое не довлеет к прославлению пренебеснаго величества твоего и власти, яже от Господа, всеблаженне отче; яко не точию православным, но и латиноунитом, егда попущением Божиим во власти их бяше гора Почаевская, неисчетныя дары и благодеяния ниспосылал еси, овых убо от духов нечистых, овых от болезней и смертоносных ран исцеляющи, овых же поучающи судом тяжким и видениями многообразными, да чтут тя, яко истиннаго слугу Божия; еже сии и начата творити, донележе честныя мощи твоя, купно со обителию Почаевскою, не бяху паки возвращени в одержание православным, с песнию о тебе Богу благодарственною: Аллилуиа.
Икос 11

Яко светоприимная свеща, елеем благодати возженная, яко светочь многосветлый, на высоте стояй, светоподательне сияеши всем концем земли, отче наш Иове; сего ради и восток тя ублажает, и север величает, и юг восхваляет, и запад по премногу прославляет. Мы же во свете лица твоего текуще к свету невечернему и к разуму божественному наставляеми, вопием ти от полноты сердечныя: Радуйся, превечнаго Архиерея Христа верный служителю, за благочестие свое архиерейскима рукама из спуда земнаго изъятый и открытый для всенароднаго почитания; Радуйся, Царя Небеснаго и Владыки непобедимый ратоборче, благочестивых же царей наших споборниче и утверждение. Радуйся, молитвенниче и сопредстоятелю Пресвятыя Богородицы непрестанный, купно с иконою ея честною и Стопою цельбоносною от всех, на гору Почаевскую притекающих, почитаемый; Радуйся, ангелов Божиих и святых на небеси купножителю преизрядный, во храме, честному имени твоему посвященном на земли, от приходящих к тебе ублажаемый. Радуйся, столпе веры, промыслом Божиим на крайнем западе Российския земли водруженный, да всем от веры и праотеческаго благочестия заблуждшим сыновом запада иноземнаго путь добрый к истинному правоверию, еже в церкви нашей православней, показуеши; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 12

Благодатию, данною ти свыше, чудодействуя на горе Почаевстей, преподобне, не оставляеши ны и во время сие; но якоже древле, сице и до днешняго дне, не точию притекающии к раце многоцелебных мощей твоих, но и вси отдалече тебе призывающии и на тя уповающии слепии презирают, хромии ходят, разслабленнии возстают, беснующиися исцеляются, страждущии утешаются, угрожаемии злым поветрием от смертоносныя язвы избавляются, земли плодоносие подается, грады и домы от труса, потопа и огня спасаются, во еже всем от тебе вспомоществуемым и тако тобою хвалящимся пети Богу в радовании сердца своего: Аллилуиа.
Икос 12

Поюще преславное о тебе смотрение Божие и чудеса твоя, преподобне отче, молим тя всеусердно, раби твои, не забуди нас и во все приснотекущее время живота нашего, но всегда пребывай с нами, да твоим заступлением и помощию ограждаеми, спасаеми и избавляеми от всех зол видимых и невидимых, вопием ти до скончания века: Радуйся, милости превеликия сокровище; Радуйся, Божественнаго проявления о людех приятелище. Радуйся, ненадежных надеяние; Радуйся, самых отчаянных спасение. Радуйся, егоже благопоспешными молитвами от вечныя смерти свобождаемся и безконечныя жизни сподобляемся; Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий и обители Почаевския украшение.
Кондак 13

О прехвальный и пречудный отче Иове, приими ныне сие малое моление наше, тебе от любве сердечныя приносимое, и твоим богоприятным ходатайством исполни во благих вся прошения наша, к тебе бо в нуждах прибегаем и на тебе по Бозе и Богородице все упование наше возлагаем, прославляюще тя, и тобою прославляемому Подателю всех благ, Владыце жизни и смерти, поя усердно: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитвы преподобному и богоносному отцу нашему Иову, в схимонасех Иоанну, Железу, игумену и чудотворцу святыя Лавры Почаевския

Молитва первая

О всесвятый и преславный угодниче Божий, преподобне отче наш Иове, присный о нас ко Господу молитвенниче и теплый предстателю о душах наших, к тебе всеумиленно ныне притекаем, и поминающе подвиги и чудеса твоя, яже сотворил еси и твориши на земли, просим и молим твою благостыню, якоже твердо и неизменно потрудился еси в вере Христа Бога нашего, и сию до конца в себе и во всех присных твоих целу и невредиму сохранивый от всяких приражений вражиих и ересей тлетворных, сице и нас в православии и единомыслии укрепи, отгоняющи молитвами твоими всякую тьму неверия и неправомыслия от сердец и помышлений наших, послуживый Господу и Богу твоему делы благими и неизреченным самоотвержением в трудех, бдениих и пощениих, настави нас на путь всякия добродетели и благостыни, избавляющи от искушений и грехов, удаляющих нас от Бога и повергающих в бездну зла все житие наше, явивыйся иногда с Пречистою Девою Богородицею верху горы Почаевския во спасение обители твоей от нашествия и обложения агарянскаго, и ныне ускори на помощь всей православной и боголюбивой державе нашей противу всех врагов наших внешних и внутренних, утверждая мир и тишину в земли нашей, да твоими молитвами и предстательством тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте; и всем, к тебе притекающим и припадающим к раце честных и многоцелебных мощей твоих и твоея помощи и заступления требующим, неоскудныя милости независтно подаваяй, не остави и нас сирых и безпомощных, тебе молящихся, избавляющи от всякия скорби, гнева и нужды, от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник и междоусобныя брани. Ей, угодниче Божий, призри милостивно от престола Царя славы, Емуже ты ныне предстоиши со архангелы и ангелы и со всеми святыми, на обитель твою (сию) Почаевскую, еюже ты древле мудро правил еси, наздав ю всехвальным и дивным житием твоим, и сохрани ю молитвами твоими и всякий град и страну и всех отовсюду, на мори и на суши, в пустынях и в злоключениих многоразличных тебе призывающих, от всех зол видимых и невидимых, да тако твоею помощию и ходатайством спасаеми, в веце сем и по скончании живота нашего сподобимся купно с тобою славити и воспевати всечестное имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Молитва вторая

(для чтения в Почаевской Лавре пред его мощами)

О всеблаженне и богоносне отче наш Иове, иноческаго ангелоподобнаго жития богомудрый наставниче, веры православныя восточно-кафолическия против лжемудрований запада непреоборимый защитниче и поборниче, богопреданных уставов Церкве и преданий отеческих верный блюстителю и строгий взыскателю, святости и чистоты, целомудрия и нестяжания, трудолюбия и богомыслия, поста и бдения великий ревнителю, долготерпения и злострадания неутомимый и непобедимый ратоборче, образ кротости, зерцало смирения, пример незлобия, постников удобрение, девственников похвало, монахов и схимонахов радосте. По имени твоему, преподобне отче, якоже и древняго онаго Иова, многострадальна и праведна, и житие твое бысть праведно и непорочно от младенческих пелен, всеми делы благими, яко многоценным бисером, благоукрашенно и благодушным терпением чрез многа лета скорбей и болезней, паче злата и сребра, в горниле искушенных, просиявши. Еще бо сущи дванадесяти точию лет, восприял еси на ся иго Христово с великим образом монашеским и даже до старости и престарения вящше девятидесяти лет, благодушно и неослабно, непоползновенно и неблазненно понесл еси, прошед всяк путь правды и святыни в посте и молитве, в коленопреклонениих и бдениих и тако на высоту добродетелей изрядну, вспомоществуем благодатию Божиею, по степенем возшел еси, яко всем дивитися и ублажати тя за премногую добродетель и любомудрие твое, не точию в пределех отечествия твоего, но и в странах окрест сущих, о чесом слышав боголюбивый князь Острожский и вельми возжелав имети тя руководителя себе на пути спасения, Крестовоздвиженской обители своей, яже на острове Дубенстем, предстоятеля и наставника молением любве своея привлече тя, отонудуже и святей обители Почаевской, яко сокровище велие и неоцененное, даровался еси. Темже и праведный Судия и мздовоздатель Бог, Иже весть сущия Своя, прежде даже не быти им, обещавый верным рабом Своим за труды и подвиги их во славу Его имени воздати сторицею, свыше призре на смирение твое и вознесе тя, и прослави тя на земли живых, даровав духоносному телеси твоему дар нетления и благодать врачевания недугов душевных и телесных, для всех, с верою и любовию ко всечестней раце твоей притекающих, а молитве твоей силу и крепость непобедимую, врагов видимых и невидимых устрашающую и поражающую. Егда бо иноплеменницы оны исмаелитстии, ихже Господь Бог еще в праотце их от рода и дому Авраамля отрину, врази креста Христова, облегоша гору и обитель Почаевскую, хотяще ю до конца разорити, тогда ты, отче прехвальне, был еси ходатай святыми твоими молитвами ко всемогущему и всеблагому Богу и к Преблагословенней Деве Марии Богородице, и благостию, тебе от Бога данною, и предстательством Пречистыя Богородицы отгнал еси все безумие супостатов тех и, всю ярость их разрушив и крепость победив, сотворил еси их бежати со страхом и трепетом. Призри убо и ныне оком благоутробия твоего, прилежно молим тя, обстояще святыя и многоцелебныя мощи твоя и усердно лобызающе я, призри на нас, недостойных чад и рабов твоих, вступивших в стези твои, но немогущих право по ним шествовати, и на место сие, от лет древних богоизбранное и чудесы прославленное, в немже имя твое призывается и егоже ты поты трудов твоих богоугодных оросил и возделал еси, и огради его и нас молитвами твоими от всякаго навета вражия и злаго обстояния, сохраняя и соблюдая всех и каждаго в мире и тишине, в вере нелицемерней и богоугодном жительстве. Подаждь же, угодниче Божий, и всем, приходящим семо и твоея помощи и заступления ищущим, благость и милость от Христа Бога нашего и Пречистыя Его Матере, да никтоже изыдет отсюду в туге и скорби, в печали и сетовании, постыжден и посрамлен в надеянии своем, но кийждо, по мере веры и любве своея, да восприимет себе поне некую отраду и утешение, облегчение и подкрепление, защиту и помощь, во славу Бога Трисвятаго, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва третья

О преподобне отче Иове, иноков трудолюбнаго жития богомудрый наставниче, кротости и воздержания, чистоты и целомудрия, братолюбия и нищелюбия, терпения и бдения от ранней юности до поздней старости неутомимый подвижниче, веры православныя великий ревнителю и непреоборимый поборниче, земли Волынския и Галицкия светило благосветлое и святыя Почаевския обители непобедимый защитниче! Призри оком благоутробия твоего на нас недостойных чад твоих, к тебе усердно по вся дни прибегающих и на боголюбивыя люди сия, пред твоими духоносными и многоцелебными мощами собравшияся и благоговейно к тем припадающия, и испроси предстательством твоим ко Всевышнему Владыце им и нам вся, яже к животу и благочестию, полезная и благопотребная: болящия исцели, малодушныя ободри, скорбящия утеши, обидимыя заступи, немощныя подкрепи и поверженныя долу возстави, всем вся, благодатию от Бога данною, даруй, по коегождо нужде и потребе, во спасение души и во здравие телу. Вознеси угодниче Божий всемощную молитву твою о Российской державе, да будет выну мир и тишина, благочестие и благоденствие, в судах правда и милость, в советах мудрость и благое преспеяние, да утверждается же во благих человецех верность, в злых же страх и боязнь, во еже престати им от зла и творити добрая, да тако в державе Российстей царство Христово растет и множится и да прославится в нем Бог, дивный во святых своих: Емуже единому подобает всякая слава, честь и поклонение Отцу и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь преподобному Иову, игумену и чудотворцу Почаевскому

Тропарь, глас 4

Возложь на ся иго Христово от юности, преподобне отче Иове, многолетне свято подвизался еси на поприще благочестия во обители Угорницкой и на острове Дубенстем; и пришед к горе Почаевской, знаменанной цельбоносною стопою Пресвятыя Богородицы, в тесной пещере каменней богомыслия ради и молитвы многократно заключался еси: и благодатию Божиею укрепляяся, мужественно потрудился еси на пользу обители твоея, купно же и противу врагов православия и благочестия христианскаго. И наставив сицевому ополчению иночествующих, победители тех представил еси Владыце своему и Богу: Того моли спастися душам нашим. Избранный от Господа, благий рабе и верный угодниче Христов, преподобне отче наш Иове твоим заступлением и предстательством ограждаеми, похвальная восписуем ти, поведающе благия подвиги и чудеса твоя, и благодарственная возсылаем моления прославлъшему тя Господу и Царю славы. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу и Пречистей Его Матери, Приснодеве Богородице, от всяких нас бед свободи, зовущих ти: Радуйся, Иове, преславный угодниче Божий обители Почаевския украшение.

Канон преподобному Иову, Почаевскому чудотворцу

Песнь 1
Ирмос: Посеченный несеко́маго пресече,/ и виде солнце землю, ю́же не виде;/ лютаго врага вода потопи́,/ и непроходи́мое про́йде Изра́иль;/ песнь же воспевашеся:/ Го́сподеви пои́м, славно бо просла́вися.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Ангела земнаго и Небеснаго человека, И́ова преподобнаго, Волы́нскую похвалу,/ достойно воспети помози́ ми, Слове Божий,/ презира́я моя прегрешения и подава́я слово у сто́м моим.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Был еси, преподобне, вои́стинну миру свети́льник пресветел, всем путь спасения показу́яй;/ темже и мне буди помощник,/ во еже прославити житие твое и умиле́ние стяжа́ти.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

В дому́ роди́телей твоих пе́рвее познал еси Господа, Ио́ве славне,/ и, о́трок сый, разум соверше́н показал еси, егда монашеское житие изво́лил еси,/ вся же житейская провидев, Единаго Бога возлюбил еси.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Горе́ очи твои и душу вознося́, во обители Уго́рництей братию в Богоуго́днем житии́ скоро превозше́л еси,/ ху́ждша всех себе́ помышля́я и тем лучший Иису́су явля́яся,/ ста́рцем же и ю́ным образ быв прелюбе́знейший.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Добре тя на диа́волы во́инствовавша помышля́я, преподобне,/ своей стыжду́ся лености и множества грехов моих ужаса́юся:/ но твоими, святе, молитвами да́руй ми жела́ние благо́е,/ во еже прочее время жития моего в покаянии сконча́ти.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Яко Божия Мати дерзнове́ние иму́щи к ро́ждшемуся из Тебе/ Единоро́дному Слову, и Отцу Собезнача́лъному, и Соесте́ственному Духу моля́щи не преста́й от бед спасти́, Всенепорочная,/ Тя, Богородицу, славящия.

Песнь 3
Ирмос: Утверди́ся сердце мое во Господе,/ вознесе́ся рог мой в Бозе моем,/ разшири́шася на враги моя уста моя,/ возвесели́хся о спасении Твоем.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Есть во мне, отче преподобне, добраго исправле́ния жела́ние,/ но искуше́ния лености побежда́ти не навыка́х, увы мне./ Обаче на помощь твою надеяся, уныния помыслы отгоня́ю,/ на твоя же взираю славныя подвиги.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Желе́зо наречеся род твой, И́ове преподобне, крепость души́ твоея предуказу́я;/ в пещере же ка́менне заключи́вся, яко зла́то сокрове́но, освятил еси место по́двиг твоих/ и го́ру Поча́евскую, яко стену ме́дяну, проти́ву врагов Православия явил еси.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Зело углуби́шася помышле́ния твоя яже о Небеснем Царствии,/ егда, еще отрок сый, Ангельский образ восприял еси;/ темже и священник быв Богу ве́рен,/ даже ныне моле́ния о людех возно́сиши, Иове преподобне.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Земля Га́лицкая ю́ностию твоею славится, и Ду́бенская обитель му́жеския подвиги твоя благовеству́ет,/ обитель же Поча́евская старостию твоею хва́лится и блаженною кончи́ною веселится,/ вся же вселенная о чудеса́х твоих радуется и ликовствует.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Иже подаеши блага́я всем, моля́щимся тебе, и мене́ припа́дающа не отри́ни, святче,/ но, покая́ние мое зря, даждь ми жития́ исправле́ние, ревность же вдохни́,/ еже подражати твоим Боголюбивым дея́нием.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Умерщвленный мой ум Животным действом из Тебе, Явльшимся миру, воздвигни, Чистая,/ и к жизни настави,/ Яже смерти двери разоршая Едина Рождеством Твоим.

Седален, глас 4
Званию Господню после́довав, родительский дом оставил еси/ и от теснаго жития́ на тесне́йшее преходил еси,/ но сердце твое вся, притекающия к тебе, не тесно вмеща́ше,/ темже духовная чада твоя умно́жишася и о Господе возвеселишася,/ егоже моли, отче наш Иове, спастися верою чтущим святую память твою.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Обновила еси, Чистая, Божественным Рождеством твоим/ истлевшее страстьми́ земноро́дных мертвенное существо́/ и воздвигла еси вся от смерти к жизни нетления./ Темже Тя по долгу блажим вси, Дево Препрославленная, якоже прорекла еси.

Песнь 4
Ирмос: Пророк Авваку́м у́мныма очи́ма/ провиде, Господи, прише́ствие Твое,/ тем и вопияше:/ от ю́га приидет Бог./ Слава силе Твоей, слава снизхожде́нию Твоему.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

И́ове преподобне, о всех моли́твенник буди теплый, твоему заступлению верующих,/ свое же окаява́ющих житие́ и на Божие милосердие упова́ющих,/ аще и прельще́ньми жития́ сего вда́ющихся.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Кто от человек не подиви́тся долготерпеливому житию́ твоему, отче,/ кто ли не прославит твоея о Православии ревности,/ ты бо, яко адама́нт крепок, еретико́м противостал еси,/ и истинныя веры пропове́дание словесы́ же и писа́ньми всем препо́дал еси.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Льва рыка́юща и и́щуща поглотити ду́ши спасаемых молитвою твоею победил еси, отче,/ но и тому служащия люди в покая́ние приводил еси,/ та́ти милосе́рдием твоим постыжда́я и вразумляя, грабители же обличе́ньми устраша́я/ и вся науча́я спасительному покая́нию.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Мрак души́ моея, отче, предста́тельством твоим разсей/ и светом заповедей Господних просвети́ мое окая́нное сердце,/ да и аз, твоим учеником последуя, тех части лише́н не пребуду,/ твою восхваляя святую память.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Бога, из Тебе воплоще́ннаго, моли́, непреложно,/ Еже бе пребывша и естественно Равна Отцу, и Духу Сопрестольна,/ прощение прегрешений и душ спасение поющим Тя верою дарова́ти.

Песнь 5
Ирмос: Мрак души́ моея разжени́, Светода́вче Христе́ Боже,/ начало ро́дную тьму изгна́в бе́здны,/ и даруй ми свет повеле́ний Твоих, Слове,/ да, у́тренюя, славлю Тя.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Наш еси вои́стинну предстатель и чудотворец пресветлый,/ взываше Диони́сий, обретый мо́щи твоя, тлению непричастны./ Мы же, сия лобыза́юще, вопием:/ наших скверн не возгнуша́йся, угодниче Божий, но твоими молитвами сия очи́сти.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Оправда́нием Божиим от юности, отче, научаемь,/ суеты́ житейския уклони́тися крепко возжелал еси, безмолвие же возлюбил еси:/ обаче велению Христову не противля́яся, притекающия к тебе Пра́вому испове́данию и Ева́нгельскому житию́ научал еси.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Предстатель явился еси и по преставлении твоем стра́ждущим и скорбящим челове́ком:/ тако бо тя видеша людие, из гроба твоего исходя́ща и со Ангелы посреде церкве моля́щася./ О, чудо преславное воистинну! О, радость верным и утверждение!

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Рачитель быв Небеснаго Царствия, о своем тамо вхожде́нии известву́ешися/ и кроме́ боле́зни и страха пресельник являешися лучшия жизни,/ братии же твоея учитель и упова́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Сопутник житию́ моему буди, отче Иове,/ молитвою твоею огражда́й многомяте́жную мою душу/ и введи ю в Небесное Царство, твоими умиленную подвиги,/ Христу же покаянныя принося́щую слезы.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Тя стену иму́ще и предста́тельством Твоим соблюда́еми,/ Твоею Божественною славою хва́лящеся, Тя блажим:/ Ты бо, Всечистая, душа́м нашим источа́еши веселие и радование.

Песнь 6
Ирмос: Ио́ну в ки́те, Господи,/ единаго всели́л еси,/ мене же свя́зана мре́жами вра́жиими,/ яко от тли о́наго, спаси́.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Твердое упова́ние на предста́тельство твое возлагаю, преподобне, и верою молю́ся:/ даждь ми страсте́й лю́тых одоле́ние, смерти же непреста́нную память/ и блаженства желание грядущаго ве́ка.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Утвержда́ется тобою, преподобне, Святая Церковь,/ ересь же вся́кая посрамляется, обличе́ние иму́щи твоя многоцеле́бныя мо́щи,/ и жития́ твоего столе́тняго труды́, и болезни, и сле́зы, и пост, и плоти от косте́й отпаде́ние.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Фарао́на мысленнаго побеждаше Иов преподобный,/ послуша́нию всегда прилежа и обурева́емым на помощь приходи́ти не отрица́яся:/ и тако три обители учением своим просветив и по́двиги многими прославив,/ веселя́ше Спаса всех, Человеколю́бца.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Христову смире́нию подражаше Иов,/ егда нача́льство яко служе́ние всем прият и, игу́мен сый, в тяжких слу́жбах подвиза́шеся,/ бра́тии же бя́ше образ кротости, и трудолю́бия правило, и о молитве при́сное напомина́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

От скве́рных изба́ви мя страсте́й твоими молитвами,/ тех одоле́ние мне подавая Божественныя помощи при́сным призыва́нием,/ и на себе́ ненаде́янием, и брата моего неосужде́нием.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Вознесла́ еси всеистинно падшее челове́ческое существо́ во зра́це Божественнем,/ и Отца в равенстве видимаго Сына Неизменнаго, Богомати, без Семене во чреве поноси́вши.

Кондак, глас 4
Явился еси Истинныя веры столп,/ Евангельских же заповедей ревни́тель,/ гордыни обличе́ние, смиренным же предста́тель и науче́ние:/ темже и ублажа́ющим тя грехов отпущение испроси́/ и обитель твою невредиму сохрани,/ Иове отче наш,/ Многострада́льному подобный.

Икос
Отверзи уста твоя, пеще́ро каменная, и рцы нам, колькра́ты токи слез И́овлих омочи́лася еси,/ ка́ко того воздыхания твоих стен не расторго́ша,/ ка́ко Свет Божественный тебе не сожже́,/ ка́ко Ангели бде́нным подвиго́м И́овлим диви́шася, теми бо освяти́ся земля Га́лицкая и Волы́нская;/ мы же, сия вся помышляюще, слеза́ми умиления очи наши исполняем:/ есть бо преподобный Иов угодник дивный, Многострадальному подобный.

Песнь 7
Ирмос: На по́ли Дейре/ иногда́ мучитель пещь поста́ви на мучение Богоно́сных,/ в нейже трие́ о́троды песносло́вяху Единаго Бога,/ тро́ично воспева́ху, глаго́люще:/ отцев Боже, благословен еси.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Люди православныя, тя блажащия, преподобне И́ове,/ укрепи на враги и о Церкви мирная глаголи в сердце их,/ всем единомыслие испроси у Бога, и друг ко другу любовь, и о Православии ревность.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Чашу жития́ Твоего пити, Господи, не могу аз, окая́нный,/ боя́знию скорбе́й обуреваемь и страстей сплетаемь тернием, обаче молюся:/ И́ова, Твоего угодника, молитвами помилуй мя/ и помози́ ми греховную отрясти ле́ность.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Широкий путь, поги́бель души преднося́щий, возненави́дев, И́ове преподобне,/ в тесней пещере заключился еси и те́снаго пути жизни в начальстве твоем не уклони́лся еси,/ день и нощь в молитве и трудех пребывая и научение здравое всем приходя́щим к тебе подавая.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Щедр был еси нищим, ка́ющимся же милостив и науче́ния требующим учитель кро́ток,/ Божественныя же мудрости любитель и Ева́нгельских за́поведей пропове́дник,/ книг же Божественных изда́тель и е́реси безбоязненный обличитель.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Марию Пречистую и Всесвятую восхвалим:/ То́ю бо благодать нам источа́ется паче ума даро́в, яко от потока Божественныя благости,/ Юже благочести́вым по́мыслом ныне ублажаем.

Песнь 8
Ирмос: Покрыва́яй вода́ми превыспренная своя,/ полага́яй морю преде́л песо́к/ и содержа́й вся,/ Тя пое́т со́лнце, Тя сла́вит луна́,/ Тебе прино́сит песнь тварь/ яко Соде́телю всех во веки.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Е́дущим и иду́щим во обитель твою безчисленным людем, ко твоим же моще́м припа́дающим,/ буди дарова́ний духовных пода́тель, телесных же боле́зней целитель/ и пред Спасом теплый о всех предста́тель,/ И́ове, земли Волы́нския славо и украше́ние.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Юноша те́лом, но старец умо́м в начале мона́шескаго жития твоего был еси, отче:/ состаре́вся же плотию, ю́ношескую бодрость в трудех явля́л еси,/ земли копа́нием и древес насажде́нием образ всем смиренному́дрия подава́я.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Явле́ние твое со Ангелы вкупе смиренную деву ужасаше,/ здравие же ученику твоему подава́ше и вся люди на славосло́вие Богови воздвиза́ше,/ Истинную же утверждаше в них веру и ерети́ческая отрева́ше нападе́ния.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Фимиа́мом молитв твоих и мене облагоуха́й, Иове преславне,/ моих грехов злосмра́дие тем отгоняя и упование на Господа вселяя в мою смра́дную душу,/ да благодатию Божиею очища́емь, воспою твое, преблаженне, крепкое заступле́ние.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Богороди́тельнице Всечи́стая, души моея язвы и греховныя стру́пы очи́сти,/ исто́чником омыва́ющи сущим из ребр Сына Твоего, и поте́кшими из тех, очища́ющи, струя́ми:/ к Тебе прибегаю и Тя призываю, Богоблагодатную.

Песнь 9
Ирмос: Благослове́н Господь Бог Изра́илев,/ воздви́гнувый рог спасения нам/ в дому́ Дави́дове, Отрока Своего,/ в нихже посети́ нас Восто́к с высоты/ и напра́вил ны есть на путь мира.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Иссо́пом благодати Божия окропи́ сердца́ наша, И́ове преподобне,/ твоим святым моще́м покланяющихся, да твоея ре́вности о вере причасти́вшеся,/ ко исполнению заповедей Христовых добре потщи́мся.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Псаломски взывати к Богу на земли не преставал еси, и девства твоего сосуд соблюл еси:/ темже на Небеси райския воспеваеши ныне песни со Ангелы и всеми святыми,/ люди же, на земли трудящимся, от Вышних назира́еши.

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

О, колйка жития́ твоего нетленная красота, о, ко́лика по смерти твоей чудеса и исцеления!/ Се бо земная оставив, воистинну сторйцею Небесная блага еще в житий,/ паче же во грядущем, по глаголу Христову стяжал еси.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

О, ко́лико грехов наших мно́жество!/ Но сия превосхо́дит твоих молитв кре́пость, ихже не лиши нас, отче преподобне́ Иове,/ дру́же Христов и святых всех соприча́стниче,/ церковный столпе и о душа́х человеческих предста́телю тепле́йший.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Зачала еси, Дево, без Семене, вся́ческая созда́вшаго Сло́во Бо́жие, кроме́ хотений плотски́х,/ и без нетления родила́ еси, без боле́зней ма́терних./ Тем Тя, Богородицу, и язы́ком, и се́рдцем испове́дающе, велича́ем.

Светилен
И́ов преподобный днесь да восхва́лится/ яко Христо́в во́ин и о людех моли́твенник,/ веры проповедник, е́реси обличи́тель и Це́ркве украше́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Тя песньми немо́лчными ублажа́ем, Дево,/ яко от Тро́ицы Единаго родила́ еси, Богоро́дице,/ и носи́ла еси на Божественных объя́тиих Пресу́щественное Слово, невра́щно и неизме́нно.